Liktydigt, synonymiskt (inkluderat parenteser) inlägg

Det är jobbigt att löpa (i betydelse; längre sträckor än mellan soffan, kylskåpet och sängen), enligt mig då. Skall försöka börja få upp denna usla (och då menar jag fruktansvärda, fenomenala, förfärligt dåliga) konditionen som jag har. Listan med synonymer kunde göras lång. Har anmält mig till ett lopp som utspelar sig i denna stad om lite mindre än en månad, där man skall springa fem (fämmm "%&####%&#%&#") kilometer. Okej, nu kanske ni tänker, fem kilometer det är väl inget. Nej, kanske inte det om man har en fin, härlig, gudomlig kondition att lita på -- vilket jag inte har. Vet inte vart den försvunnit eller så har jag överhuvudtaget aldrig haft nån. Men inte visste jag att den var såhäääär armadaagars dålig. Alltid lär man sig nått nytt. Såklart kan man ju även promenera  om man inte orkar, men jag vill inte vara en quitter. Jag vill ju hänga med de andra barnen och vara en fighter och spy blod när jag kommer i mål (okej, det sistnämnda vill jag inte) Försökte leka tuff.

Får se hur det går. Idag löpte jag, blandat med lite hurtig (läs: flåsande) gång mellan varven, 20 min och jag ville helt enkelt dö när jag kom in till lägenheten.

Jag hoppas det blir lättare. Säg att det blir lättare!


Skorna som får mig att sväva fram (i mina drömmar dock)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0