Semester dag nueng och song.

blidde ingen lång bloggpaus från denna tjej, tydligen. Idag kändes som en bra dag för en återupplivelse av denna blogg -- blir det bara detta inlägg eller kommer det fler, det är upp till ödet. I alla fall är jag här idag.

Igår inledde jag min allra första semester någonsin. Det känns bra att göra ingenting och faktiskt få lön för det. Kunde vänja mig vid detta, absolut. Dock fick jag inte sova länge igår, eftersom jag skulle vara i skolan 0815 för inledelse av min egentliga sista kurs på VAMK -- reporting and analysis. Spännande värre. Mat hos Jakub & Ville med Angelica senare på dagen och kvällen spenderades hemma hos mig i gott sällskap av hot maman, min törka-i-varandra-kompis och hennes "väninna" av det manliga könet. Kort med andra ord Julleh, Soffu och Jonny. Vi hade fredagsmys med lite mat och film. Müüs!

Idag pratade jag med syrran från morgon och packade väskan och körde hem till åivo för att hälsa på familjen. Inget planerat alls, men ja, här är jag nu mätt och belåten. Drog med min PS3 i pant åt min syster så jag får ta hennes Wii till vasa. Wiiih, wiiih, wiiih! Ikväll har jag ätit mammas goda hemmagjorda hamburgare och blåbärspaj i stora lass. Ack, så gott, tack för det! Singstarat lite med mamma, pappa och jeckus. Iden var ju att jag och jeckapekka skulle se på film senare ikväll. Vi hyrde en blueray film, eftersom filmen vi ville se var utlånad på dvd. När vi väl kommit så långt att vi skulle sätta in filmen -- "du måste uppdatera din krypteringskod för att kunna se filmen." Hjeeelp, vilket då? Blev ingen filmkväll, tur att jag hade en igår i varje fall. 

Nu börjar dag *song av min semester ta slut, likväl detta inlägg.

Kryper ner i sängen och tänker ta en OnePiece dag imorgon.

*nummer två på thailändska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0