GNÄLL!

jag är så trött, trött på gnälliga kunder! Snälla stanna hemma om du är på gnälligt humör. För jag orkar inte lyssna dag ut och dag in på gnäll gnäll gnäll. Jag kan ta mycket och har lärt mig att inte ta det personligt (för det mesta), men när det kommer till en viss gräns så klarar jag inte av mera. Nu har den gränsen uppnåtts och jag är helt slut. Nästan första kontakten med en kund när jag kom på jobb idag var ju såklart GNÄLL! Om så små saker så man inte förstår hur nån ens orkar tjata om såna saker. Läs rätt istället och sluta tjata på oss när ni inte kan läsa rätt. Skaffa bättre styrka till glasögonen och en hjärna tills nästa restaurang besök, tack! Trevlig start på arbetsdagen minsann. Fick jag inte höra på gnäll igår och högst troligen var det någon som hade annan uppfattning om saker och ting i lördags, i fredags ja, och antagligen även i torsdags. Bästa med det hela är ju att man måste hålla humöret uppe och inte tappa feelisen att betjäna dom alla andra kunderna som oftast är hur snälla som helst.
Ah, i väntan på morgondagen! Jag tappar snart hoppet på mänskligheten.

Och när man ligger och tänker på de där kunderna när man kryper ner under täcket, då känns det inte helt okej. Faktiskt inte.

Okej, nu är jag själv supergnällig, jag vet. Men enough är enough!

Hej förresten! Var ett tag sen jag var aktiv här. Jag hoppas att ni alla har det bra och inte behöver vara i kontakt med klagande kunder, för dom är inget att ha.

Kunden har alltid rätt, eller?

Nu ska jag idka sömn och förhoppningsvis vara pigg och glad imorgon.
Natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0