tiden rinner iväg. Så snabbt, så snabbt.

jag fattar inte att jag snart har varit här en månad redan, kreisit!! Dagarna bara flyger förbi. Jag sitter ute på campus området nu, medan dom andra gick för att äta lunch. Jag åt redan sandwiches från caféterian -- det fick bli min lunch för idag. Igår shoppade jag and the two A's på Khao San Road i Bangkok. Med hem fick jag 5 par örhängen, ett armband, ett halsband, en klänning, en t-skjorta, en väst och en karta över bra områden i Bangkok. Farligt det där med shopping -- pengarna tar slut så lätt i plånboken.

Idag är det torsdag igen och imorgon åker vi ett gäng till ön Samet över helgen för att sola, bada och njuta av helgen helt enkelt. Skall försöka ladda upp lite bilder från de senaste dagarna ikväll. Antar att inte nätet i lägenheten fungerar igen, så får bli surfing på campusområdet istället.

Nu skall jag fortsätta min resa med första lektionen i Thai Language. Det skall bli kul, svårt bara när de har liiiite annorlunda alfabet än vad vi är vana med hemma.

"Det thailändska alfabetet har 44 konsonanttecken, som skrivs från vänster till höger, 15 vokaltecken (som kan kombineras samman till åtminstone 28 vokalformer) samt fyra tonmarkeringar. Konsonanterna är uppdelade i tre olika klasser: hög, medel och låg. Vilken klass den tillhör avgör vilken ton som ska användas."

Låter inte allför lätt, men men spännande.

Hörs senare, nu dör akkun i datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0