Livstecken från Pathumthani.

Detta inlägg skrev jag igår, men just när jag skulle ladda upp inlägget så slutade nätet fungera. Typiskt.

Lever och svettas som en gris. Vi har haft lite problem med nätanslutningenen i vår lägenhet, därför har jag inte haft möjlighet att blogga, men surfar hos Jakub och Ville för tillfället, så nu skall jag diktera ihop ett litet inlägg meden dom andra ser på film.

Okej, vad har hänt? 10 h flygresa gick riktigt bra, inga probem. Vi anlände till Bangkok lite senare än beräknat och sedan blev vi uppblockade av Thai-students från Rangsit. Mycket trevliga typer, men eventuellt lite knasiga, dock på ett bra sätt, haha. Vi stannade vid ett köpcenter för att inhandla kuddar åt oss, sedan fortsatte vi bussresan till Pathumthani -- där vi bor och studerar. Rummen här är helt okej, inga lyxrum, men här finns vad man behöver. Dusch, toalett, säng, kylskåp, tv, internet och balkong. Dock är sängen hård som sten, så vi måste kanske handla madrasser om vi ska klara tre månader. Åt min första thaimåltid igår och än så länge mår jag bra. :)     

Vi hade vår första skoldagen idag med info och guidad rundtur. Skolområdet är möjligtvis en aning större än VAMK campus där hemma. Här på Rangsit University studerar 25,000 studerande. Efter infon, guidningen och lunchen hängde vi vid skolpoolen en stund. Kostade 30 bath -- alltså inga pengar alls, inte ens en euro. 40 bath = 1 € typ. Hmm.. vad mera? Ikväll har vi varit på party på skolan, som universitetet ordnade. God mat, trevligt sällskap och karaoke.

Det var väl det mesta som hänt hittils i ett nötskal.

Take care,

Saz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0