Borta bra, men "hemma" bäst!

Sådär ja, nu är vi hemma i lägenheten i Patumthani igen, skönt! Det blev inget Phuket på denna resa, men möjligtvis åker vi dit senare när vi har ledigt. Jag skulle bl.a. vilja besöka Phuket, Khao Lak, Koh Phi Phi och Krabi. Nån som har några tips på ställen man måste besöka när man är i Thailand?

Ja, under denna resa har vi besökt öarna Samui, Phangan och Tao. Jag har försökt fundera ut vilken jag gillade mest, men jag kan inte bestämma mig, så jag säger alla. Vi har bott i en liten ryggsäck i en veckas tid och rest en hel del -- roligt men rätt så tungt. Phangan fick ett stort plus i kanten med sina hängmattor och den fina poolen. Samui för den otroligt roliga vattenfalls-äventyrsresan när vi gick lite vilse i djunglen och Tao för Fishbowl restaurangen med bra coverband. En aning mycket pengar har det dock gott -- bäst att inte nämna hur mycket. Nu tänker ni säkert men Thailand är ju billigt? jovisst är det oftast billigt, men man skall äta varje dag, tvätta kläder, köpa tusen flaskor vatten och under denna resa har vi åkt flygplan, många olika färjor, taxin, mitt favorit transportmedel Tuk Tuk och ja bungalowsen har ju också kostat en hel del slantar. Sen plus på allt detta så har vi snorklat, kört med skotrar, bågskyttat osv. Allt kostar lite -- men tillsammans blir det mycket. Men man vet aldrig när man dör och då skulle jag ångra att jag inte gjort sånt som jag skulle ha viljat. Men nu när vi är tillbaka här i Patumthani så ska jag försöka spara lite pengar. Bara använda dom till nödvändigheter och typ äta på "Yellow spoon" varje dag för typ 30 bath och dessutom är det väldigt gott.

Igår köpte jag en ipod för 1100 bath -- typ 27 € och en liten högtalargrej för 550 bath -- typ 13 €. Det vill säga allt som allt 40 € för hela paketet. Inte illa, får se då hur länge den fungerar dock.



Avslappnat och skönt!


Nu skall jag sluta nörda mig och gå ut och få svett på mig i fuktighetens land.

Hejdå så länge!


Kommentarer
Postat av: Raymondhedda

Hi, cool site. What CMS is it?

2011-10-24 @ 15:38:36
URL: http://raymondhedda.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0