En godnattsaga till er...från mig...

Sådärja, då var ännu en lång julsfestsdag på hotellet avklarat. One more to go, om man bortser från några vardagar. En riktig trevlig kväll med mycket mycket folk. Skönt att komma hem och varva ner innan läggdags med lite musik i hörlurarna.. (Obs! Inte julmusik.)

Innan jobbet idag hann jag ansöka om förlängd studietid och skriva lite på ett skolarbete, som jag hade som mål att bli klar med idag, men alltid går det inte som planerat. I varje fall inte när "vaktmästaren", eller nån liknande, kommer och ropar "Time to go!" när klockan slår TRE!? Då är det väl bara att packa väskan och åka iväg till bättre breddgrader. Nåväl, jag tog mitt pick och pack och tog en vända på stan. Hann införskaffa nya arbetsskor. Ordentliga denna gång och -50% till på köpet. Trevligt så! Ecco is the shit! Sen blev det en kycklingwrap på Café de Paris och ner i väskan hann ännu fyra juliga dynöverdrag till mina soffkuddar slinka ner innan jag väl var framme vid hotellet. En kaffe på det och på med de nya arbetsskorna. Tipp tapp, tipp tapp..

Nu skall jag försöka ta mig till nukkmattis land och glatt traska på stan imorgon och börja inhandla mina julklappar för iår.

He va nattinatt he!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0