"Without a plan you are just a tourist"

Exakt så känner jag mig idag.

Har suttit och lyssnat på föreläsare i sex timmar idag. De föreläste om en massa tråkiga saker angående Industry Management. So much fun? Not at all. Vissa sov, andra gick hem, vissa satt där, andra lyssnade inte. Nu skall vi dock leka organisatörer för ett evenemang vid namn Thai Spa Expo 2012 in Finland. Det är så mycket detaljer så ni kan inte ens föreställa er. Skall aldrig och då menar jag verkligen aldrig arbeta med något likande. Detta skall vi ha gjort inom två veckor -- vad är fritid kommer jag fråga mig många gånger under dessa veckor?

Market research, venue selection, action plan, budget, design floor plan, conference program in details, delegate promotion plan, marketing, selection of contractors, onsite management, special event highlight bara för att nämna några punkter som skall ingå i uppgiften. Gaah. Varför ha så jobbiga och långa uppgifter när man ändå inte kommer genomföra dem i riktiga livet? Samma sak som med vår food & beverage uppgift som vi hade i Finland innan vi åkte iväg -- vi gjorde så mycket för den uppgiften så vi skulle kunna öppna en restaurang på rikigt med all info.

Okej, back to work. Håller på med en Take Home Examination, där vi skall create a comprehensive marketing plan för enadelt Lebanon, Syria eller Iran. Jag valde Lebanon. Yey. Skall sätta igång med environmental analysis, TOWS och STP. så intressant så ni kan inte föreställa er. Uuuuh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0