Moppe fredag.

Idag vaknade jag av regn och åska. Solbrännan som man möjligen nångång i tiden har fått, har nog suddats ut vid det här laget. Fast man ligger vid poolen en solig dag får man ingen färg längre -- har vi whitening i solkrämen eller duschkrämen vi använder börjar man misstänka haha. Thailändare vill vara vita så de använder sig utav olika whitening medel för att bli vitare. Vem vill bli vitare om jag får fråga?

Det regnade riktigt rejält idag och vägen här utanför var rätt så våt för att uttrycka mig milt. Skall ladda upp bilder sen när A kommer hem med min kamera från biosalongen. Eftersom vädret var skit, så bestämde jag och A oss för att shoppa lite -- det som man gör så lite här i Thailand höhöm. Vi plaskade i vatten och tog en taxi till FuturePark, men taxin fick problem på halva vägen så vi steg ur och tog moppetaxi sista biten. Det var skoj! Wohoo. FuturePark hade inget att erbjuda oss idag, eller jo, Starbucks latte och brownie. NamNam. Besökte en marknad nära intill FuturePark och där ni, hittade vi plagg efter plagg wihuu. Jag kom hem med endast nie plagg. Blev runt 40 €, så billigt om man tänker att jag fick farkkushorts, farkkuskjorta, en rutig och en vit skjorta, en vit T-skjorta, en svart väst, en lite finare topp och två andra övredelar. I Finland skulle jag kanske fått två skjortor för samma pris. Igår köpte jag två klänningar, en topp, en blå övredel och några filmer. Kanske jag inte behöver säga allt vad jag shoppar, låter så överväldigande. Nyt riitti!

Jag börjar bli lite orolig över hur jag skall få hem allt? Men som tur är jag inte enda -- tror alla har samma problem haha. Skall nog slänga ganska mycket av klädesplaggen som jag tog med mig hit och alla kemikalier lämnar jag här, ingen vits att dra med dom hem. Eller slänga behöver man inte, på skolan har de så man får donera till fattiga barn här, så bra om någon får användning för dem.

Bästa köpet än så länge är nog ett par små svarta grejer, som jag inte kan avslöja ännu, men som är så bäst. Jag blev så kär i dem, hoppas personen i frågan också gillar dem lika mycket som jag -- eller förhoppningsvis ännu mera.

Efter shoppingen idag tog vi moppetaxi hem igen och här sitter jag nu och är hungrig och känner mig febrig och sjuk i kroppen. Kan inte vara sant! Jag kan bara inte bli sjuk igen, det har jag bestämt!! Mamma, du behöver inte oroa dig, jag är inte dödssjuk. Undrar vad man skall göra resten av kvällen nudå? Imorgon tror jag vi skall besöka MonkeyTown, coolt, apor som springer runt i stan, kan eventuellt vara något att se.

Smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0