Bad blogger.

Jag vet.

Och inte kommer det bli nåt långt inlägg från mig nu heller har jag på känn. Idag var jag och A skolkare, ooops! Vi sov istället och sen läste vi på tent vid poolen i mulet väder med en halvtimmes solsken ungefär. Helt okej för att vara Thailand förtillfället vill jag påstå. Syftade på solskenet alltså om jag uttryckte mig dåligt. Fast i och för sig har det varit helt okej väder här nu. Okej, jag flummar redan. Kanske bäst om jag skulle sova? Men innan läggdags kan jag väl berätta vad som hände i helgen.

Torsdagkväll åkte vi in till Bangkok till Khao San Road. Fredag hängde vi vid poolen på dagen och jag gick till doktorn för att se om jag kunde få någon medicin mot min förkylning. Hem kom jag med fyra olika mediciner. Jippijee. Antibiotika för halsen och sen tabletter mot "Runny nose" och värkmedicin och några piller för halsont ännu. Tror jag börjar vara ganska frisk för tillfället. Lite hosta kvar, men annars. Fredagkväll besäkte vi Sitnee clubben här i Rangsit. Lördagen spenderades vid SiamPark -- nöjes- och vattenpark. Senare mot kvällen shoppade vi lite på en kvällsmarknad. Hem kom jag endast med en väska. Tur var väl det! Söndagen blev det poolen igen, ja, inte mycket annat skulle jag vilja minnas.

Den nya veckan inleddes med en skolutflykt till Supham-buri. Avfärden skulle vara 7.30, men I say Thai-time, thai-time, vi åkte iväg efter 8 nångång, kunde ha varit närmare 8.30. Hemma skulle vi vara 16-16.30, men det visste vi ju redan på förhand att inte skulle ske, haha. Vi besökte Buffalo village, där vi träffade på trevliga Buffalo typer, sedan besökte vi nån värdelös marknad, fast iofs handlade jag två par solglasögon så helt värdelös var den ändå inte. Efter marknaden besökte vi ett tempel, med en stor Buddha. Hemma var vi två timmar efter beräknad tid, what a surprise.

Idag var en skolkdag och tentläsningsdag. Men hann även med en dinner med Angie, Faie och Pui. Och lite shopping till på det. En svart klänning, svarta sandaler, örhängen och en T-skjorta. Nu slut på shopping!!

Imorgon är det helgdag -- Chakri Memorial Day. Blir väl inte så mycket annat än att läsa på två tenter som vi har på tordag. Efter det tar vi semester enda fram till den 15 April. Nästa vecka firas Songkran -- det Thailändska nyåret, även kallad "vattenfestival". Man slänger massor med vatten på varann. Blir väl att inhandla en vattenpistol har jag på känn. Wohoo! WAAAAAAR!!! Ännu har jag och A inte bestämt oss vart vi skall åka under denna semester, men lutar väl åt det hållet att vi åker med Faie och hennes vänner och släktingar norrut till Chiang Mai, där det händer som mest under festivalen. Undrar bara om vi borde ta malaria medicin? Kan noo fort händ he.

Vad mera? Tror inte det var så mycket mera. Men oj, detta blev ju ett rätt så långt inlägg i alla fall. Nice!

Och sen till bilderna.



Hoppas bilderna inte kommer tusen gånger igen -- jag hade lite små tekniska problem nyss, sådana som man kan ha ibland när man inte är datorproffs.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0